Reklamačný poriadok

Zásady a postup pri vybavovaní reklamácií vychádzajúce zo Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho č. 102/2014Z. z., Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. (ďalej len „OZ“), Živnostenského zákona č. 455/1991 Zb., Obchodného zákonníka 513/1991 Zb.a Zákona o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007 Z. z. V zmysle vyššie uvedených zákonov v znení neskorších predpisov vydáva Prevádzkovateľ internetového obchodu sloviensko.sk nasledovný Reklamačný poriadok, ktorým spotrebiteľa informuje o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia zodpovednosti za chyby tovarov (ďalej len "reklamácia") vrátane údajov o tom, kde a akým spôsobom možno reklamáciu uplatniť.

Zodpovednosť za chyby predanej veci:

1. Predávajúci zodpovedá za chyby , ktoré má predaná vec pri/pred odoslaním kupujúcemu. Predávajúci nezodpovedá za chyby:

- ktoré si kupujúci (spotrebiteľ) spôsobil sám,
- o ktorých kupujúci (spotrebiteľ) pred prevzatím tovaru vedel pre   ktorú bola dojednaná nižšia cena (zľava z ceny tovaru),
- ktoré boli spôsobené kuriérom/doručovacou službou, 
- ktoré vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru, jeho (úmyselným alebo neúmyselným) nesprávnym či nadmerným používaním, nesprávnym ošetrovaním, nesprávnym servisom, nesprávnym použitím prídavných zariadení iných ako predpisuje výrobca, alebo po uplynutí doby životnosti. (§ 619 OZ)

2. Z hľadiska životnosti oblečenia je dôležité dodržiavať návod na použitie a ošetrenie. Záručná doba je 24 mesiacov. (§ 620) Záručná doba začína plynúť od prevzatia veci kupujúcim (§ 621 OZ).

3. Ak ide o chybu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená bezodkladne, najneskôr do 30 dní. Ak vec nebola ešte použitá, môže kupujúci namiesto odstránenia chyby požadovať výmenu veci, alebo ak sa chyba týka len súčasti veci, výmenu súčasti. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia chyby vymeniť chybnú vec za bezchybnú (§ 622 OZ).

4. Ak ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez chyby, má kupujúci právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy.

5. Ak ide o iné neodstrániteľné chyby, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci (§ 623 OZ).

6. Práva zo zodpovednosti za chyby sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená (§ 625 OZ).

7. Práva zo zodpovednosti za chyby veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe (§ 626 OZ).

8. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za chyby až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj potvrdenie o vykonaní opravy a dobe jej trvania.

9. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To iste platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka (§ 627 OZ).

Postup pri reklamácii tovaru:

1. Zákazník je povinný tovar okamžite po dodaní prezrieť a o jeho prípadných chybách bezodkladne informovať predávajúceho e-mailom na adresu info@sloviensko.sk, alebo telefonicky na číslo: +421903 742 000

2. Zákazník je povinný podať správu predávajúcemu o chybách tovaru bez zbytočného odkladu po tom, čo ich zistil.

3. Ak zákazník nájde chybu, o ktorej predtým nevedel, nebol na ňu upozornený a vznikla počas doručenia tovaru zákazníkovi, je povinný poškodený tovar nepoužívať, zabaliť ho a poslať doporučene (nie dobierkou) do 3 dní na adresu:

Anna Šatarová s.r.o.

Nižovec 219/21

96001 Zvolen

 

4. Takéto poškodenie tovaru sa bude riešiť s prepravcom/kuriérom a predajca nenesie zaňho zodpovednosť.

5. Predávajúci bude riešiť daný problém promptne, aby nebol nijak ukrátený zákazník.

 

Ak sa počas používania tovaru vyskytne chyba, na ktorú sa vzťahuje reklamačný poriadok tak:

1. Zákazník je povinný predávajúceho o tejto chybe bezodkladne informovať zaslaním e-mailu na info@sloviensko.sk alebo telefonicky na číslo: 

+421903 742 000. V správe presne popíše, ako chyba vznikla a jej podstatu.

2. Tovar pošle zákazník doporučene na adresu: 
Anna Šatarová s.r.o.

Nižovec 219/21

96001 Zvolen

3. Reklamovaný tovar spolu s riadne vyplneným reklamačným protokolom, ktorý je nižšie na tejto stránke na stiahnutie a s kópiou dokladu o kúpe v našom obchode (faktúrou), musí byť očistený a poslaný riadne zabalený tak, aby sa nepoškodil pri preprave.

4. Predajca pošle tento tovar výrobcovi k vyjadreniu. Náklady spojené s poslaním reklamovaného tovaru smerom od zákazníka nesie zákazník. V prípade kladného vyriadenia reklamácie je zákazníkovi zaslaný opravený alebo vymenený tovar späť.

5. Pri neopodstatnenej (neuznanej) reklamácii si predávajúci vyhradzuje právo, účtovať kupujúcemu poplatok za poštovné v celej jeho výške, ako aj náklady s tým spojené.

6. Doba na vybavenie reklamácie začína plynúť dňom doručenia tovaru predajcovi a táto doba podľa zákona trvá maximálne 30 dní.